Jak mohou značky oslovit ženské publikum?

23 prosince, 2021
Posted in Novinky
23 prosince, 2021 Jakub Janíček

TikTok uvádí tipy a doporučení, jak mohou značky oslovit ženské publikum


TikTok sdílel svoje tipy, jak mohou značky oslovit ženy, které tuto platformu využívají. Podle výzkumů se jedná o stále přehlížený prvek většiny marketingových aktivit, a to i navzdory tomu, že obecné povědomí o rovnosti pohlaví narůstá.

Podle průzkumu marketingové agentury WARC má pouze 9 % žen pocit, že se značky v rámci svých marketingových snah skutečně snaží napojit na jejich perspektivu. Přitom jsou to právě ženy, kdo má na svědomí dvě třetiny útrat za spotřebitelské zboží.

Jde sice o překvapivou statistiku, ale vzhledem k tomu, že je mužská dominance stále aspektem mnoha oblastí života, tak vlastně dává docela smysl.

V souvislosti s tím Tiktok prohlašuje, že jakožto platforma nabízí významnou příležitost k oslovení zákaznic. Konkrétně se vyjádřil takto:

„Aby značky našly cestu k moderním ženám, musí být autentické, přístupné, zábavné, zaměřené na komunitu a společensky odpovědné – a TikTok vytvořil zcela nový ekosystém, který toto vše umožňuje.“

Jak TikTok uvádí, podstatným důvodem je to, že aplikace podává obsah v přirozenější formě, díky čemuž se dokáže na ženy lépe napojit.

„Na rozdíl od jiných obsahových platforem, které přinášejí vyfiltrovaný a zdánlivě bezchybný obsah, TikTok je o tom, co je reálné – nikoli falešné. Ženy na TikToku cítí svobodu v tom, aby daly průchod své kreativitě a vyjádřily se tak, jak chtějí. Ať už sdílejí své zkušenosti o akné nebo bolest spojenou se samovolným potratem, nacházejí na Tiktoku pochopení.“

Autenticita tu však sahá ještě dále a motivuje ženy k tomu, aby se zastaly značek a produktů, na kterých jim opravdu záleží – což většina uživatelek TikToku také dělá.

TikTok uvádí, že 50 % uživatelek vyhledává produkty a nakupuje na TikToku, zatímco 39 % tvrdí, že videa na TikToku jsou tím nejpravděpodobnějším kanálem, který je přiměje k nákupu. 53 % uživatelek navíc cítí motivaci propagovat jejich oblíbené značky prostřednictvím videí a komentářů v aplikaci.

To by pro ty správné značky mohlo znamenat zajímavou příležitost. Věnování větší pozornosti ženským zákazníkům může představovat zajímavý směr, kam by se vaše práce s TikTokem mohla ubírat.

A abyste v tomto ohledu posílili váš marketing, TikTok doporučuje:

Zapojit se do komunity. Jedná se o klíčový tip pro všechny potenciální marketéry na TikToku – co možná nejvíce se seznámit s aplikací a pochopit, jak funguje a co rezonuje s publikem.

Držet se svého poselství. Ujistěte se, že jste autentičtí a prostřednictvím videí komunikujete vaše brandové hodnoty. Tím se více ztotožníte s charakterem aplikace.

Navázat partnerství s tiktokovými tvůrci v rámci vaší strategie. To, co funguje na TikToku, nemusí fungovat na ostatních platformách a v případě jiných marketingových technik. A jedním z nejlepších způsobů, jak se držet klíčových trendů v aplikaci, je navázat spolupráci s tvůrci, kteří aplikaci znají lépe než svoje boty.

Využívat zvuk, aby zachytily nerušenou pozornost publika. TikTok uvádí, že tvorba videí s bohatým využíváním zvukových a hudebních možností je klíčem k maximalizaci potenciálu aplikace.

Uvedli jsme několik cenných tipů a zajímavých statistik, které vás možná přiměly přemýšlet o vašem marketingovém přístupu k ženskému publiku.

A když vezmeme v potaz narůstající popularitu TikToku, možná byste mohli udělat chybu, pokud byste jeho potenciál nevzali v roce 2022 v potaz.

Zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt