Na TikToku se brzy objeví reklama ve vyhledávání

2 dubna, 2022
Posted in Novinky
2 dubna, 2022 Jakub Janíček

TikTok spouští beta testování reklam ve výsledcích vyhledávání


Přinášíme vám novinku, která by vás mohla zajímat.

TikTok tento týden spustil beta testování reklam, které se objevují ve výsledcích vyhledávání, čímž zpřístupňuje další nástroj, jak uživatele TikToku oslovit.

Na tento nový druh reklam upozornil odborník na digitální marketing David Hermann. Na screenshotu výše můžete vidět, že jsou označeny nálepkou „Sponsored” a ukazují se nad „Others searched for”, což znamená, že se objeví mezi prvními čtyřmi výsledky vyhledávání.  

Do budoucna tedy budou mít inzerenti možnost cílit reklamy na uživatele na základě toho, co vyhledávají, a zároveň tak svůj produkt dostat i k lidem, kteří by mohli mít větší zájem o jeho nákup. 

Podle Hermanna dále TikTok inzerentům poskytne i seznam vyhledávaných výrazů, které v rámci jejich kampaně nasbíraly nejvíce kliknutí, díky čemuž bude možné dosáhnout přesnějšího cílení.

TikTok se neustále snaží zdokonalovat jak svůj reklamní systém, tak i systém sdílení výdělků, který v současnosti představuje asi největší možnou překážku v růstu platformy. Ten je nyní závislý především na Creator Fundu a dalších menších možnostech monetizace, jako jsou například dýška. Je ovšem jasné, že z hlediska monetizace například YouTube nebo Instagram může tvůrcům nabídnout mnohem více. Především díky tomu, že obě platformy nabízí přímé způsoby monetizace, které jsou pro uživatele přívětivější. Těm stačí pouze nahrát video, povolit reklamy a následně profitovat z jejich zisku.

To na TikToku zatím není možné. Do krátkých videí se totiž nedá jen tak umístit reklama. Právě proto se teď TikTok snaží protlačit delší formát videí. Pokud si ovšem v budoucnu tvůrci budou stěžovat na to, že jim videa na TikToku dostatečně nevydělávají, mohli by začít přecházet na jiné platformy. 

Na vyřešení tohoto problému má TikTok zatím dost času. A i kdyby pro tvůrce fungoval jako sekundární platforma, neznamenalo by to, že přestali postovat svůj obsah. Zajímavá bitva mezi platformami by ovšem mohla nastat v případě, že by Meta a YouTube se svými největšími hvězdami začali uzavírat dohody v zájmu toho, aby si je udrželi. Díky tomu by s přidáváním obsahu na TikTok mohli přestat úplně.

Toto by mohlo snížit podíl TikToku na trhu, nebo minimálně zpomalit jeho růst. Což je přesně důvod, proč musí přicházet s novými reklamními nástroji, které mu pomohou se zvýšením zisků a zároveň zmírnění dopadu tohoto problému. 

Reklamy ve vyhledávání jsou jen dalším střípkem ve větší skládačce a pro brandy by mohly představovat značné výhody.

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt