Spolupráce značek a tvůrců a její potenciál

20 ledna, 2022
Posted in Novinky
20 ledna, 2022 Jakub Janíček

Spolupráce značek a tvůrců na TikToku přináší velké úspěchy


Reklamní kreativa vždy hrála důležitou roli v efektivitě jakékoliv marketingové strategie. A na TikToku je ještě důležitější. Cílem této platformy je vyvolat v lidech chuť tvořit obsah, který bude s její komunitou rezonovat. Pro lepší představu o tom, jak moc je kreativa podstatná, vypracoval TikTok hned několik studií. 

 A nyní TikTok tato data zpřístupnil i nám. Jeho cílem je, aby značky pochopily, jak z této platformy mohou při svých marketingových snaženích vytěžit maximum. A to skrze tvorbu kreativního obsahu přímo pro TikTok a spolupráci s nezávislými TikTokovými tvůrci na tvorbě a propagaci brandových příspěvků.

Jak kreativa a tvůrci ovlivňují TikTok?

Předtím, než si vše rozebereme do detailů, vás seznámíme s několika závěry, které průzkum zaměřený na brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok a ve spolupráci s tvůrci odhalil.

1. Brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok ve spolupráci s tvůrci přináší opravdové výsledky.

Brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok ve spolupráci s tvůrci má pozitivní vliv na zapamatovatelnost značky, míru zhlédnutí (videa jsou sledována déle) a zapojení uživatelů. 

2. Partnerství s tvůrci zvyšuje míru zhlédnutí In-Feed reklam. Spolupráce s tvůrci v reklamách má pozitivní vliv na míru zhlédnutí a pomáhá značkám získat pozornost.

Pokud s tvůrci spolupracujete, je dobré upřednostňovat reklamy, ve kterých je přímo zobrazeno využití produktu.

3. Kosmetické značky by měly upřednostňovat komická videa, která ukazují využití jejich produktu.

Jak vtipná videa, tak ta, ve kterých je ukázáno využití produktu, umí velice dobře upoutat pozornost. Reklamy, kde se přímo ukazuje použití produktu, vyvolávají v publiku pozitivní emocionální reakci.

4. Pamatujte, že pouhé vytváření reklam a spolupráce s tvůrci nemusí ke zvýšení vašich metrik vždy stačit.  

Metriky jako povědomí o značce a míra prokliků také závisí na jiných faktorech, jako je například výzva k akci, míra interakce atd. 

Jaký má kreativa vliv na efektivitu reklam na TikToku

Kreativa hraje v účinnosti reklam významnou roli. A právě tím se zabýval jak výzkum třetí strany, tak i vlastní metaanalýza TikToku. Jeho týmu se díky tomu podařilo ukázat, jak vytváření brandového obsahu a reklam přímo pro TikTok a ve spolupráci s tvůrci posiluje povědomí o značce. 

Brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok ve spolupráci s tvůrci je také mnohem zajímavější, což má za následek vyšší míru zhlédnutí.

U reklam pro TikTok vytvořené bez zásahu tvůrců se počet zhlédnutí o délce dvou sekund navýšil o 12 %. Když se však zapojili tvůrci, ta stejná hodnota se zvedla o 65 %. 

 > Diváci u nich vydrží déle

Reklamy pro TikTok, na nichž se tvůrci nepodíleli, dosáhly o 8 % většího počtu zhlédnutí trvajících 6 sekund, avšak ve spolupráci s tvůrci došlo k nárůstu o 91 %.  

> Nabízí lepší spojení s uživateli

Reklamy pro TikTok bez zapojení tvůrců dosáhly o 12% vyšší míru angažovanosti publika, ale když došlo ke spolupráci s tvůrci, angažovanost se zvedla o 83 %.

Brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok (vytvořený uživateli, ve spolupráci s tvůrci a speciálně pro TikTok)…

Nechte cíle vaší značky určovat směr vaší strategie

Určujícím faktorem pro to, jak inzerenti vytváří reklamy pro TikTok, by s ohledem na formáty reklam a vertikálních videí měly být jejich cíle, využívané formáty a odvětví, ve kterém podnikají. 

Vytváření obsahu pro TikTok a spolupráce s tvůrci je obzvlášť důležité pro In-Feed reklamy a jejich schopnost zvýšit míru zobrazení videí. Reklamy vytvořené ve spolupráci s tvůrci mají také u většiny formátů vyšší míru zobrazení, nicméně pouhé reklamy vytvořené pro TikTok (bez spolupráce) nestačí na to, aby v uživatelích vyvolaly chuť se zapojit.

Propagace povědomí o značce díky tvůrcům, produktům a zábavě

Studie taktéž ukázala, že brandový obsah vytvořený přímo pro TikTok ve spolupráci s tvůrci má pozitivní vliv na povědomí o značce. Bylo ale odhaleno také to, že pokud je ve videích zobrazeno využívání produktu, často je diváci vydrží déle sledovat. 

Obsah tvůrců v kategorii Krása má obzvlášť velký vliv na propagaci značky. Příspěvky s touto tématikou tvořené přímo pro TikTok ve spolupráci s tvůrci dosáhly vůbec nejlepší míry zapamatovatelnosti značky. 

Stejně jako spolupráce s tvůrci, i reklamy zaměřené na kosmetiku, ve kterých je produkt využíván a obsahují vtipné prvky, mají pozitivní vliv na sledování reklamy až do konce. Buď tím, že diváka zaujmou nebo tím, že v něm vyvolají pozitivní emocionální odezvu. Výsledkem je 24% míra sledovanosti reklam, ve kterých je produkt využíván nebo obsahují komické prvky. 

Začít je jednoduché

Za radostí a zábavou na TikToku stojí kreativita. A reklamní kreativa podporuje úspěšnost značky. Vytvářením obsahu speciálně pro tuto platformu a skrze spolupráce s jejími tvůrci mohou značky svůj růst v celosvětovém měřítku posunout na vyšší úroveň. Spojení se s tvůrci navíc není pouze efektivní, ale také velmi jednoduché. Na TikTok Creator Marketplace je možné najít širokou a rozmanitou škálu tvůrců, u kterých si díky jejich statistikám okamžitě ověříte, jestli si s vaší značkou sednou nebo ne. 

Ať už jsou vaše cíle v oblasti marketingu jakékoliv, na TikTok For Business určitě naleznete nástroje a podporu, která vám s růstem vaší značky, kreativitou a získáním nového publika na TikToku pomůže.

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt