TikTok doporučuje, jak pracovat se zvukem

13 ledna, 2022
Posted in Novinky
13 ledna, 2022 Jakub Janíček

TikTok vnáší nový pohled na význam zvuku v marketingu značek


Většina platforem je zaměřena spíše na tvorbu videí bez zvuku – to je však v případě TikToku jinak. Jak bylo již několikrát potvrzeno, zvuk je nedílnou součástí zkušenosti uživatelů. Podle toho by se také měli zařídit obchodníci a zvážit fakt, že zvuk je v obsahu stejně důležitý jako video. A někdy možná i důležitější. 

Tento fakt zdůrazňuje i nově vydaný obsah přímo od TikToku zabývající se důležitostí zvuku ve videích. Ten mimo jiné uvádí důvody, proč a jak zvuk využít, aby se stal klíčovou součástí brandingu společností

Níže vám představíme některé z hlavních myšlenek, které jsou v článku od TikToku uvedeny. 

Zaprvé TikTok zdůrazňuje, že 9 z 10 uživatelů považuje zvuk za nedílnou součást celkového zážitku na platformě. Z výzkumu této sociální sítě vyplynulo, že pokud jsou v reklamách použity osobité zvuky, povědomí o značce se může šířit až 8 × rychleji než bez nich.

Tento objev pouze podtrhuje, že pro rozšíření povědomí by měly značky brát zvukové prvky opravdu vážně. 

Zvuky myslíme také hudbu, která je ve snaze o budování dobré pověsti také klíčová. 

Uveďme si jednoduché statistiky:

50 % uživatelů říká, že díky hudbě je obsah na TikToku poutavější,

značky, které využívají hudbu ve videích, dosahují až o 120 % většího dosahu,

88 % uživatelů TikToku říká, že zvuk je nezbytný pro pozitivní uživatelskou zkušenost.

Pokud máte zkušenosti s vytvářením video obsahu pro platformy, jako je například Facebook, váš přístup k TikToku by měl být zcela odlišný. Právě zde je totiž využití zvuku klíčové a může značně zvýšit odezvu uživatelů na váš obsah. 

Pokud se na TikToku chcete dostat mezi špičku, je nezbytné mít přehled také o tom, co na tuto platformu postují jiní uživatelé. Díky tomu začnete mít cit pro to, co lidi v aplikaci nejvíce zajímá a jak by v tom všem mohla figurovat vaše značka. 

V zájmu tvorby strategie zahrnující zvuk by si podle TikToku měli obchodníci položit tyto tři klíčové otázky:

  • Jaké jsou zvuky vaší značky?

  • Využívá vaše značka zvuk strategicky?

  • Jak může vaše značka využít zvuk na TikToku?

TikTok mimo jiné přikládá i několik tipů, jak zlepšit váš přístup k audio brandingu. 

  • Trendy – díky těm zvuk putuje TikTokem. Některé začínají jednoduchým voiceoverem, jiné zase vznikají v nahrávacích studiích. Koukněte na stránku Objevuj, abyste zjistili jaké trendy v současné době letí. 

  • Hudba – udává rytmus a náladu. Můžete vytvořit zcela nové zvuky, zesílit zvuky značek nebo licencovat zvuky z trendů. Možnosti jsou neomezené. 

  • Vyprávění – umožňuje uživatelům mít lepší přehled o tom, co se děje ve videu nebo přidat relevantní voiceover. Po natočení videa v aplikaci TikTok můžete vyprávění přidat tím, že v pravém horním menu vyberete možnost Voiceover.

  • Přidat titulky – nezbytná součást obsahu TikToku – aby vašemu videu rozuměli i ti, co jej neslyší.

  • Zvuky – souběžné nebo podtrhující to, co se děje ve videu. Pokud nahrajete video s původním zvukem, ostatní uživatelé jej budou moci využít i pro své výtvory. 

  • Přemýšlejte nad tím, jak zvuky nebo doprovodné akce ve vašich videích mohou lidi nalákat k tomu, aby nahráli své vlastní verze. Virální zvuky mohou vaši značku dostat před mnohem širší publikum. 

Toto jsou aspekty, které je při vašem přístupu k brand buildingu na TikToku dobré zvážit. Tato platforma je na dobré cestě k dosažení 1,5 miliardy uživatelů v roce 2022 a právě toho se více a více značek chystá využít.

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt