Stane se TikTok konkurencí streamovacích platforem?
TikTok nedávno představil novou platformu SoundOn určenou především hudebníkům. Prozatím je dostupná pouze v USA, Velké Británii, Brazílii a Indonésii, nicméně lze předpokládat, že do budoucna se rozšíří i do zbytku světa. Jejím hlavním lákadlem je to, že umělci budou přímo vyplácení na základě využití jejich hudby, což by mohlo přilákat i některá velká jména. Mohl by se tedy TikTok stát mezi hudebníky oblíbenější než Spotify?
Právě Spotify v minulosti čelilo kritice ze strany hudebníků nespokojených se systémem vyplácení honorářů. Ty jsou podle nich příliš nízké, což by se s příchodem TikToku na scénu hudebních platforem mohlo Spotify vymstít. Nová platforma SoundOn hudebníkům slibuje během prvního roku 100 % výdělku a v následujících letech 90 %. To vše bez transakčních poplatků.
Registrací na SoundOn umělci dávají souhlas s distribucí jejich hudby nejen na TikToku, ale také na streamovací platformě Resso, která spadá pod mateřskou společnost ByteDance. To však neznamená, že by hudebníci dále nemohli distribuovat svoji hudbu i přes Spotify, Apple Music a další streamovací služby. Naopak, distribuce hudby na ostatních platformách zůstává i nadále v jejich režii.
Prozatím TikTok nezveřejnil konkrétní informace týkající se honorářů. Víme jen, že umělci budou placeni na základě toho, jak moc je jejich hudba využívána. V čím větším počtu videí se tedy jejich hudba objeví, tím větší bude i jejich honorář.
Touto novou platformou ale vliv TikToku na svět hudby nekončí. Už dlouho se TikTok snaží tvůrce podporovat všemi možnými způsoby, a to bude platit i v případě SoundOn. Tým TikToku totiž plánuje umělcům pomáhat i s jejich marketingovou strategií v oblasti sociálních sítí a mimo jiné jim nabídne také analýzu jejich publika.
Nedávno jsme informovali o navýšení limitu délky videa ze 3 minut na 10 minut, čímž TikTok šlape na paty YouTube. A nyní je na řadě Spotify.
Z TikToku se navíc stal jakýsi startovací můstek pro mladé umělce. 75% uživatelů uvedlo, že během minulého roku objevovali nové umělce právě přes TikTok. V reakci na to TikTok už uspořádal několik živých koncertů a dokonce rozjel i své vlastní rádio na SiriusXM.