TikTok jako konkurence Spotify?

22 března, 2022
Posted in Novinky
22 března, 2022 Jakub Janíček

Stane se TikTok konkurencí streamovacích platforem?


TikTok nedávno představil novou platformu SoundOn určenou především hudebníkům. Prozatím je dostupná pouze v USA, Velké Británii, Brazílii a Indonésii, nicméně lze předpokládat, že do budoucna se rozšíří i do zbytku světa. Jejím hlavním lákadlem je to, že umělci budou přímo vyplácení na základě využití jejich hudby, což by mohlo přilákat i některá velká jména. Mohl by se tedy TikTok stát mezi hudebníky oblíbenější než Spotify?

Právě Spotify v minulosti čelilo kritice ze strany hudebníků nespokojených se systémem vyplácení honorářů. Ty jsou podle nich příliš nízké, což by se s příchodem TikToku na scénu hudebních platforem mohlo Spotify vymstít. Nová platforma SoundOn hudebníkům slibuje během prvního roku 100 % výdělku a v následujících letech 90 %. To vše bez transakčních poplatků.

Registrací na SoundOn umělci dávají souhlas s distribucí jejich hudby nejen na TikToku, ale také na streamovací platformě Resso, která spadá pod mateřskou společnost ByteDance. To však neznamená, že by hudebníci dále nemohli distribuovat svoji hudbu i přes Spotify, Apple Music a další streamovací služby. Naopak, distribuce hudby na ostatních platformách zůstává i nadále v jejich režii. 

Prozatím TikTok nezveřejnil konkrétní informace týkající se honorářů. Víme jen, že umělci budou placeni na základě toho, jak moc je jejich hudba využívána. V čím větším počtu videí se tedy jejich hudba objeví, tím větší bude i jejich honorář. 

Touto novou platformou ale vliv TikToku na svět hudby nekončí. Už dlouho se TikTok snaží tvůrce podporovat všemi možnými způsoby, a to bude platit i v případě SoundOn. Tým TikToku totiž plánuje umělcům pomáhat i s jejich marketingovou strategií v oblasti sociálních sítí a mimo jiné jim nabídne také analýzu jejich publika.

Nedávno jsme informovali o navýšení limitu délky videa ze 3 minut na 10 minut, čímž TikTok šlape na paty YouTube. A nyní je na řadě Spotify.

Z TikToku se navíc stal jakýsi startovací můstek pro mladé umělce. 75% uživatelů uvedlo, že během minulého roku objevovali nové umělce právě přes TikTok. V reakci na to TikTok už uspořádal několik živých koncertů a dokonce rozjel i své vlastní rádio na SiriusXM.

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt