TikTok spouští službu „Agency Center”

9 března, 2022
Posted in Novinky
9 března, 2022 Jakub Janíček

Co to znamená pro tvůrce?


TikTok opět přichází s novým nástrojem, který tvůrcům pomůže v jejich rozvoji a monetizaci. Tentokrát spouští takzvané „Agency Center” pomocí něhož tvůrcům výrazně usnadní spolupráci s talentovými agenturami. 

Podle screenshotů, které zveřejnil expert přes sociální sítě Matt Navarra, se k této službě lze dostat přes nastavení pro TikTok LIVE. Zaškrtnutím položky „Agency Invitation” v tomto menu umožníte agenturám, aby pro ně byl váš profil viditelný a mohly vám posílat pozvánky. Pokud si to ovšem rozmyslíte, lze tuto možnost kdykoliv vypnout. 

„Díky této funkci mohou tvůrce objevit LIVE talentové agentury, které jim mohou pomoci s rozvojem v LIVE prostředí (například s různými postupy, tipy a triky, atd.)” uvedl TikTok ve vyjádření pro SMT.

Podle TikToku by tento krok měl tvůrcům usnadnit možnost proniknout do sítě LIVE agentur. Ty jim prostřednictvím coachingu nebo spojením se zkušenými LIVE tvůrci mohou pomoci ve zdokonalení jejich přístupu k živým vysíláním. 

Samotný program je zatím stále ve fázi vývoje, nicméně zlepšení strategie pro živá vysílání, které tvůrcům nabídne, by jim měl usnadnit budování jejich publika. Do budoucna by navíc do svých streamů mohli zahrnovat i takové věci, jako je například živé nakupování. 

Je to další střípek v dlouhodobé snaze TikToku pomoci svým nejlepším tvůrcům s jejich růstem a navazováním nových partnerství, což jim v konečném důsledku přinese nové možnosti monetizace.  

A to je právě to, co teď TikTok potřebuje. Vytvoření jednoduššího a organičtějšího ekosystému pro partnerství s brandy pomůže tvůrcům vydělat více peněz. V současné době si totiž mohou vydělat podstatně více postováním na YouTube nebo Instagram. Pokud si ale chce TikTok udržet svůj status rostoucí platformy, musí najít cesty, jak své největší hvězdy udržet na platformě aktivní. V opačném případě by totiž mohl přijít o značnou část publika, což by pro aplikaci mohlo být zničující. 

Přesně toto se totiž stalo s aplikací Vine. V době své největší popularity měl mezi mladými stovky milionů uživatelů. Vše se změnilo v momentě, kdy jeho nejúspěšnější tvůrci začali žádat mateřskou společnost Twitter o více peněz za jejich obsah. Twitter ovšem neměl žádnou udržitelnou možnost jak videa na Vine zpeněžit a nemohl jim nic nabídnout. Tehdy největší tvůrci jako Logan Paul nebo King Bach se tedy byli nuceni přesunout na jinou platformu, což nakonec vedlo k postupnému zániku Vine. 

TikTok si moc dobře uvědomuje, že by jej mohl potkat podobný osud. Například Meta a YouTube nyní nabízí lepší možnosti zpeněžení, což tvůrce vede k otázce, jestli má opravdu smysl na TikToku zůstávat. 

Zatím TikTok stále roste a není na tom ani zdaleka tak špatně, jako tehdy Vine. Nicméně jeho achillovou patou by se mohl stát Creator Fund, což je zdroj výplat pro tvůrce. A ty se s rostoucím publikem budou zmenšovat.

Menším tvůrcům toto pravděpodobně tolik vadit nebude, ale pro ty větší, kteří jsou na příjmu z TikToku závislí, by to do budoucna mohl být problém. 

Byl by to ale dostatečný důvod k přechodu na jinou platformu? Možná ano, některé velké hvězdy se totiž údajně chtějí sejít s vedoucími TikToku, aby tuto situaci vyřešili. 

To už tu jednou bylo.

Přesně proto se teď TikTok s funkcí „Agency Center” snaží tvůrcům zpřístupnit nové cesty ke zpeněžení a udržitelnějšímu příjmu z vytváření obsahu.

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt