TikTok vede v žebříčku nejúspěšnějších aplikací roku 2021

11 prosince, 2021
Posted in Novinky
11 prosince, 2021 Jakub Janíček

TikTok jakožto jedna z nejúspěšnějších aplikací roku 2021


Služba App Annie zveřejnila svůj každoroční přehled aplikací s nejlepšími výsledky založený na počtu stažení a obratu. Svou dominanci opět potvrzuje TikTok, jehož vliv v rámci sociálních sítí neustále roste.

Služba App Annie uvedla:

„Vliv TikToku je jednoznačný. Dostal se na druhou příčku nejvíce průlomových aplikací na základě utrácení (tento žebříček porovnává aplikace, ve kterých lidé za posledních 12 měsíců nejvíce utráceli) a zároveň dostal aplikaci CapCut na vrchol seznamu nejprůlomovějších aplikací na základě stažení. Proč? Protože právě CapCut, který se poprvé na trhu objevil v dubnu 2020, je nástroj k editaci videí pro TikTok.“

Zde můžete vidět, že v obou seznamech je jak TikTok, tak CapCut velmi vysoko. Instagram si zase drží svoji pozici v počtu aktivních uživatelů, ve kterém je Facebook na spodních příčkách top desítky. 

Nejsou to ovšem pouze vlastní aplikace TikToku, které poukazují na jeho vliv. Indické kopie MX TakaTak a Moj, které vznikly jako reakce na zákaz TikToku v této zemi, se taktéž derou kupředu.

Širší dopad lze sledovat v tom, jak se nyní každá sociální síť snaží přidat funkce a prvky podobné TikToku. Širší posun není založen pouze na vzestupu TikToku jako takového, ale i na trendech a chování, ke nimž inspiruje uživatele, kteří se do nich nyní zapojují i na jiných místech. 

Znamená to tedy, že časem všechny aplikace budou vypadat jako TikTok? Pravděpodobně ano. Například Twitter nyní experimentuje s Explore feedem, který je TikToku velmi podobný. Instagram také testuje nový vertikální formát pro Stories.

Idea Pins Pinterestu se čím dál víc podobají TikToku a Spotlight feed na Snapchatu už dokonce využívá swipovací uživatelské prostředí přes celou obrazovku. Když přihlédneme k těmto trendům, vše naznačuje tomu, že se vše bude brzy velice podobat TikToku. 

Podle dat od App Annie zaznamenal TikTok největší meziroční skok v celkovém utrácení v aplikaci.

To jde ruku v ruce s rozšířenými komerčními ambicemi aplikace, což pomůže růstu ekonomiky jejich tvůrců. A právě to bude klíčovým prvkem, který jí pomůže přesáhnout miliardu uživatelů. 

U krátkých videí nelze využívat reklam přímo ve videu, takže jsou platformy nutné vyhledávat jiné cesty k monetizaci. V případě TikToku to bude z velké části záviset na schopnosti ulehčit proces internetového nakupování. 

Pokud dokáže zajistit, že tvůrci dostanou zaplaceno, budou nadále do aplikace přispívat a budovat si tak své publikum. Pokud ovšem budou jiné platformy nabízet lepší možnosti monetizace, uživatelé se časem přesunou k nim. 

Data ukazují, že je TikTok ve skvělé pozici, aby dál rostl a usnadňoval obchodní příležitosti více tvůrcům.

To vás pravděpodobně nepřekvapuje, protože v podstatě všechny zprávy jen potvrzují rychlost růstu TikToku a jak již bylo uvedeno, všechny sociální sítě pracují na tom, aby expanzi TikToku zpomalily. Je to jen další připomínka vlivu a pozice této platformy, která se klidně může stát největší sociální platformou v posledních fázích tohoto média tak, jak ho známe.

Na celou zprávu od App Annie týkající se mobilních aplikací v roce 2021 se můžete podívat zde.

Zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt