Na platformě se průběžně prodlužuje možná délka videí
Může to znamenat konkurenci pro YouTube?
TikTok se proslavil především díky krátkým, zpočátku patnáctisekundovým a později minutovým, videím a mnoho lidí jej má zafixovaný jako platformu určenou právě pro tento formát. Nicméně to v poslední době už tak úplně neplatí. Minulý červenec začal TikTok experimentovat s navýšením délky videí na 3 minuty. A nyní budou uživatelé dokonce moci řidávat videa až o délce deseti minut.
„Neustále se snažíme přicházet s novými nápady, jak zážitek z TikToku pro naši komunitu udělat lepší. Minulý rok jsme uživatelům umožnili vytváření delších videí a nyní tento limit navyšujeme na 10 minut. Tímto krokem bychom chtěli všem našim tvůrcům poskytnout ještě více prostoru k vyjádření jejich kreativity,“ uvedl ve vyjádření mluvčí společnosti.
Někteří uživatelé se o této novince dozvěděli díky notifikaci v aplikaci, což ve svém postu na Twitteru potvrdil i mediální konzultant a analytik Matt Navarra:
TikTok creeping in on YouTube territory
I can now upload videos up to 10 minutes long pic.twitter.com/P2Mbf4ygWV
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 28, 2022
Popularita TikToku raketově vzrostla především díky nekonečnému streamu krátkých videí, která svým uživatelům nabízí. I přes to ale v poslední době prosazuje delší formáty videí. Ty mu umožňují lépe konkurovat YouTube, který je v současnosti pro mnoho lidí hlavní platformou pro sledování delšího obsahu. Algoritmy, které TikTok k nabízení nových videí ve feedu využívá, jsou založeny na sběru dat ze strany uživatelů. A právě přechod na delší videa by mohl množství nasbíraných dat omezit, což by v konečném důsledku společnosti mohlo i uškodit.
Paradoxem je, že i když TikTok nyní přichází s delšími videi, jeho konkurence dělá pravý opak. Ve stínu úspěchu TikTok formátu rozjel Instagram svůj ekvivalent v podobě Reels, YouTube příhodně pojmenované Shorts a Snapchat zase Spotlight.
Podle Navarry je delší obsah snadněji zpeněžitelný a udržuje uživatele na platformě déle. TikTok však podle něj bude nyní muset vymyslet jak tento nový formát do platformy začlenit. „Mohl by pro něj například vytvořit novou kategorii, protože do vertikálního feedu, kde jsou uživatelé zvyklí rychle projíždět krátká videa, by moc nezapadal,” řekl Matt Navarra pro The Verge.