Jak na TikToku vznikají trendy?

15 března, 2022
15 března, 2022 Jakub Janíček

Trendy jsou podstatnou součástí TikToku – jak vznikají?


Existuje mnoho věcí, které jsou pro platformu TikToku charakteristické a unikátní. A právě trendy jsou rozhodně jednou z nich. Asi na žádné jiné platformě se jich nerodí tolik – proč by vás ale vůbec měly zajímat? Pokud máte vlastní brand, tak právě trendy jsou jednou z nejlepších možností, jak o něm rozšířit povědomí. Mezi uživateli se totiži velmi rychle šíří a právě díky nim se o vaší značce mohou dozvědět statisíce lidí. Napadlo vás ale někdy se zamyslet nad tím, kde se takové trendy vůbec berou? To si vysvětlíme v dnešním článku. 

Challenges

Challenges neboli výzvy jsou asi nejjednodušším způsobem jak zahájit virální trend na TikToku. Stejně jako u ostatních trendů na jejich počátku většinou stojí obyčejný hashtag. Krása výzev spočívá v tom, že se do nich může zapojit prakticky každý bez ohledu na to, jakou má výzva formu. Toto je dobrá zpráva pro brandy, protože právě formou výzvy můžete ke své značce obrátit pozornost mnoha uživatelů. Dobrým příkladem je challenge #MakeMomSmile od Colgate. Ta vznikla k příležitosti oslav Dne matek a na TikToku má dnes přes 5,3 miliardy zobrazení. 

Hudební a taneční videa

Na TikToku se často odráží populární hudba. Nemusí to ovšem nutně znamenat, že to, co je v současné hudbě populární, je automaticky populární i na TikToku. Vztah mezi hudebními hitparádami a touto sociální sítí navíc může fungovat i obráceně. TikTok totiž stojí za popularitou nejednoho hitu posledních let. Jeden příklad za všechny může být skladba Old Town Road od amerického rappera Lil Nas X, která se stala virální právě díky TikToku. Jak se ale z obyčejné skladby může stát trend?

Základem je chytlavý refrén, který mohou uživatelé využít ve svých videích. Použít skladbu ve videu lze několika způsoby. Jedním z nich mohou být například lip sync videa, která známe už od dob platformy Musical.ly. Znázornit lze ve videu například také text skladby, případně vymýšlet scénky, které s ním korespondují. A zdaleka asi nejpopulárnějším využitím hudby na TikToku jsou taneční videa, kde uživatelé vymýšlí choreografie na různé písně. Právě kategorie Dance se dlouhodobě pohybuje v top 3 kategoriích na TikToku. 

Nepodceňujte sílu influencerů

Spousta trendů se rodí i v početných řadách influencerů. Ti zpravidla mívají širokou základnu věrných fanoušků, mezi kterými se nový trend velice rychle rozšíří. A právě proto je pro brandy dobré s influencery navázat spolupráci. Nový trend, který vznikne právě díky videu některého z influencerů, může klidně obsahovat nebo odkazovat na váš produkt, což vaší značce jen prospěje. 

Trendy vycházející ze současných událostí

To, že má TikTok vliv na věci v reálném světě pro mnoho z vás asi není novinkou, nicméně platí to i naopak. I současné události se mohou na TikToku přeměnit v trend. Příkladem zde může být začátek koronavirové pandemie, kdy řada uživatelů začala na TikToku sdílet tipy, jak se zabavit během karantény. Například hashtag #quarantinelife má na TikToku 14,4 miliardy zobrazení.

Jaké trendy budou v roce 2022 populární?

Taneční videa

Jak již bylo zmíněno výše, taneční videa jsou na TikToku evergreenem. A ani v roce 2022 tomu nejspíš nebude jinak. Pokud chcete zjistit, jaký tanec je na TikToku zrovna populární, určitě je dobré sledovat hashtagy #dancechallenge nebo například #trendingdance

@charmingbears Did I in fact break my knee on the drop part? Maybe but worth it🥴😂 #roborockrun #dance #trend #viral #fyp ♬ Do It To It – ACRAZE

Glow-ups

Glow-ups jsou na TikToku populární už nějakou dobu. Jedná se o videa, kde uživatelé ukazují svou vlastní proměnu. Zpravidla začínají několika fotkami z doby, kdy byli mladší a končí aktuálním videem. Můžete je najít pod hashtagem #glowups.

@br0ce #greenscreen not tryna brag buuuuuut I was uglier then u all😘 #fyp #glowup #challenge #glowupchallange #canada #😬 ♬ American Boy but Shibuya is there too – goalsounds

Seamless transitions

Tento druh videí už vyžaduje určitou dávku kreativity. V podstatě se jedná o co nejkreativnější využití přechodů a editačních nástrojů TikToku. V tomto případě se fantazii opravdu meze nekladou. Na to, jak uživatelé tyto kreativní procesy využívají, se můžete podívat zde

@ovrxpsd Reply to @lauraclendenning seamless transitions #fy #travel ♬ final boarding call ovrxpsd – JenG

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt