TikTok a jeho nekonečná smyčka

18 února, 2022
18 února, 2022 Jakub Janíček

V čem spočívá nekonečná smyčka na TikToku?


To, že se na TikToku obchod snoubí se zábavou, není nic nového. TikTok je ovšem důležitý i pro brandy, kterým pomáhá dosáhnout četnějších prodejů a oslovit nové zákazníky. Jak moc velkou roli hraje TikTok na cestě maloobchodních spotřebitelů, potvrzuje i nová studie, kterou vypracoval společně s Material. Ta nastiňuje, že vliv TikToku přerůstá hranice jeho platformy, a přímo tak mění standardní nákupní proces zákazníků.

Nekonečná smyčka

V dnešním světě, kde jdou komunita, zábava a nakupování ruku v ruce, začíná klasický marketingový trychtýř postrádat relevantnost a začíná se stávat věcí minulosti. Už se totiž jen zřídkakdy stává, že by zákazníci při nakupování prošli všemi fázemi tohoto trychtýře. Místo toho ve své nákupní cestě na základě svých potřeb některé fáze přeskakují. 

Další věc, díky které má marketingový trychtýř čím dál menší šanci obstát, je to, že zákazníky vede pouze k jednorázovým nákupům, namísto toho, aby značkám pomáhal v budování dlouhodobého vztahu se zákazníky.

To se TikTok snaží změnit tím, že nákupní proces svých uživatelů co možná nejvíce uzpůsobuje jejich chování a návykům. 

Místo trychtýře TikTok přichází s novým konceptem – nekonečnou smyčkou, která nemá ani začátek ani konec. Ta brandům umožňuje to, v čem trychtýř selhává, tedy navázat s komunitami zákazníků dlouhodobý vztah, který vede k opakovaným nákupům, větším ziskům a větší důvěrnosti k brandu. 

Nekonečná smyčka přináší obchod, který zákazníky baví. Jak? Tak, že jim nabízí personalizovaný obsah založený na jejich zálibách a preferencích.

Bez spolupráce a kreativity komunity na TikToku by samozřejmě smyčka fungovat nemohla. Právě tvorba a propojení komunity brandům přináší nové možnosti, napomáhá větší zákaznické angažovanosti i prodeji produktů. Podle studie TikTok jeho uživatelům umožňuje projevit svou kreativitu 1,4× více, než kterákoliv jiná platforma. 

Touha komunity stále se učit a objevovat něco nového je dalším stavebním kamenem nekonečné smyčky.

Podle studie je u TikTokerů 1,5× větší šance, že si zakoupí produkt ihned poté, co jej objeví, než u uživatelů jiných platforem. 

Vliv této změny paradigmatu v nákupním procesu je opravdu znát. V případě, že se brandy na TikToku chovají autenticky, zákazníci v ně automaticky mají i větší důvěru a jsou vůči nim loajálnější.

Proč tomu tak je? Podílejí se na tom následující tři faktory:

1. TikTok má vliv na každou fázi nákupního procesu

Tím, že TikTok originálně přenáší do popředí fáze objevování, zvažování a nákupu, radikálně mění pohled na marketing. V porovnání s ostatními platformami TikTok jasně vede ve všech třech fázích nákupní cesty.

2. Nákupem vliv TikToku nekončí

Díky nekonečné kreativitě uživatelů se vliv TikToku přenáší i do fází po nákupu. Na platformu se totiž vrací, aby se s produkty, které je zaujaly, pochlubili – točí různá unboxing videa, tutoriály a podobně. Tím dávají život novému druhu word of mouth marketingu, který se velice rychle šíří. Na samotné platformě se to projevuje velkým počtem věrných zastánců brandů. Působení TikToku ale můžeme vidět i daleko mimo jeho platformu. Dříve se některé produkty označovaly jako „Znáte z TV“, dnes však spíš platí „Znáte z TikToku.“

3. Za nákupní zkušeností na TikToku stojí radost

Proč lidé chodí na TikTok? Aby našli něco nového, zabavili se, našli inspiraci nebo prostě aby byli součástí komunity. Který pocit ale toto vše spojuje? Radost. 

O tom, že pozitivní pocity, které TikTok ve svých uživatelích vyvolává, mají vliv na jejich nákupy a vztah s brandy, není pochyb. Chtějí, aby brandy na platformě vytvářely nové zážitky a kampaně a pocit radosti s nimi zůstal i poté, co si produkt koupili. Tato přetrvávající vlna pozitivity je pro TikTok unikátní. 

Jak mohou značky na TikToku dosáhnout vyšších výsledků?

V nekonečné smyčce TikToku je místo pro každého. A brandy, které vykročí tou správnou nohou, výsledky určitě neminou. Způsobů, jak začít, je několik: 

Zapracujte na viditelnosti svého brandu: Úspěšné brandy svých výsledků nedosáhly přes noc. Důležité je zaměřit se nejen na to, aby váš brand byl vidět, ale zároveň uživatele bavil. A přesně k tomu slouží váš TikTok Business účet. Díky němu budete mít v ruce nástroj pro vytvoření unikátní identity brandu a budování komunity. 

Přirozeně se zařaďte do uživatelského prostředí: Aby byl váš brand mezi TikTokery úspěšný, je důležité, aby s vaším obsahem souzněli. Pro přirozené zobrazení vašeho obsahu v aplikaci jsou nejlepší In-feed reklamy. Ty můžete využít k dosažení vašich obchodních cílů. K masivnímu rozšíření povědomí o vašem brandu zase můžete využít TopView.

 Spolupracujte s tvůrci na TikToku: To je ideální cestou, jak na TikToku začít. Tvůrci vám pomohou naučit se jejich jazyk, propojit se s jejich publikem a vytvořit si s ním vztah založený na loajalitě. Najít tvůrce, který s vámi bude spolupracovat na kampani je snadné, slouží k tomu TikTok Creator Marketplace. 

@kentuckyfriedchicken Get ready. @lilihayes is launching the new KFC Sandwich. (Cuz we paid her to!) #TryTheKFCSandwich #ad ♬ original sound – KFC

Nepodceňujte trendy: Bez trendů by TikTok nebyl TikTokem. I brandy z nich ovšem mohou těžit. Stačí k nim přirozeně přidat kus něčeho vlastního a zapojit uživatele. K tomu, abyste zjistili, co je momentálně populární ve vertikálních formátech nebo co je zrovna na TikToku virální, slouží nástroj Trend Discovery Tool.

Spolupracujte s komunitou: TikTokeři s brandy na tvorbě obsahu rádi spolupracují. Forem je hned celá řada a v tomto případě se fantazii meze nekladou. S uživateli můžete například vést konverzace, vytvářet Duety nebo odpovídat na jejich komentáře pomocí videoodpovědí. To vše napomáhá k prohloubení vztahů. Spolupracovat s nimi můžete ale například i více interaktivně přes Branded Hashtag Challenges nebo Branded Effects.

@goldfishsmiles #GoForTheHandful and try to beat Boban! #Contest begins 4/6. #ad ♬ Go For the Handful – goldfishsmiles

zdroj

Další články

Kontakt

Kontakt 👨‍💻

Společně za úspěchem

Pojďme se pobavit o kampaních.

Naše poznatky, zkušenosti a organizační schopnosti můžeme využít i pro sestavení Vaší ideální kampaně.

Připojte se k našemu TikTok týmu.

Stále můžete být naší součástí. Jako tvůrce nebo jako člen realizačního týmu. Společně za nejlepšími výsledky a zábavou.

Partneři a spozoring.

Pro naše partnery máme slabost. Spojme se a buďte vidět s námi!

📱 +420 797 868 208

Kontakt