9 listopadu, 2021
Jakub Janíček
Jak udělat na TikToku promo písničky s několikamilionovým dosahem?
Americký zpěvák Charlie Puth se v hudebním světě pohybuje už 12. rokem. Začínal tak, že si založil YouTube kanál s názvem Charlies Vlogs, na kterém publikoval covery známých písní a krátká komediální videa. Rychle dostal pozornost ze strany laické i odborné veřejnosti, díky čemuž dostal spoustu příležitostí, které mu umožnily prorazit.
Charlie je známý svými neotřelými způsoby, jak své tvorbě dělá promo. V současné době je velice aktivní na TikToku, kde propaguje svou nejnovější písničku „Light Switch“ — což je anglický ekvivalent pro „vypínač světla“. Toto promo však dělá už od 27. května 2021. Začínalo to tak, že do svých příspěvků na sociálních sítích zařazoval emotikon žárovky, v září tohoto roku pak na TikTok začal přidávat krátká videa s jednotlivými částmi písně.
Název písně se pak odvíjí od zvuku, který vypínač vydává při jeho zapnutí či vypnutí. Ten Charlie do písně zakomponoval a tento proces humorně demonstruje ve videu ze 17. září 2021
Díky jeho bohaté fanouškovské základně a unikátnímu způsobu natočení toto video získalo neuvěřitelných 20 milionů zhlédnutí během pouhých 24 hodin. K dnešnímu dni (9.11.2021) má téměř 65 milionů zhlédnutí.
O den později pak vydal další video, u kterého uvádí, že pokud píseň bude 100 000× uložena na streamovacích službách, oficiálně ji vydá.
V současné době není jisté, kdy bude píseň ve svém plném znění dostupná. Jak však vidíte, promo svému výtvoru je možné udělat i kompletně zadarmo — tedy v případě, že máte kreativní nápady a publikum, o které se můžete opřít.
Očekává se, že Light Switch bude jedním z největších hitů roku 2021.
Přikládáme odkazy na další části této písně: