OKTAGON MMA
Jak budujeme nové publikum na TikToku nejpopulárnější MMA organizaci v Česku a na Slovensku.
Bojová umění vs. Umění sociálních sítí
Na jaře tohoto roku nás mile potěšilo, že jsme byli kontaktováni organizací Oktagon MMA. Ta pravidelně na území České i Slovenské republiky pořádá turnaje ve smíšených bojových uměních (MMA). Byla založena v roce 2016 a za tuto relativně krátkou dobu se jí podařilo zaujmout stovky tisíc nadšených diváků. Z velké části se podílí na popularizaci tohoto sportu v Česku, fanoušků MMA obecně tedy také rychle přibývá.
Tento rok se však rozhodla, že by tempo jejího růstu mohlo být ještě rychlejší — a chce pokrývat marketing hned na několika kanálech. Ještě předtím, než jsme se do spolupráce pustili, jsme věděli, že se na TikToku nachází podstatná část potenciálního publika této organizace.
A rozšiřování povědomí a budování nového publika bylo přesně tím účelem, se kterým nás organizace Oktagon MMA kontaktovala.
Jak jsme se s tím poprali?
Se spoluprací jsme začali přesně na apríla, tedy 1.4.2021. Mimo obecné rozšiřování povědomí o organizaci měl klient další dodatečnou představu — do konce roku 2021 získat 80 000 sledujících na TikToku.
Neváhali jsme a do práce jsme se pustili hned druhý den — všechno jsme začali intenzivně připravovat a plánovat.
Mimo jiné jsme začali:
-
zvažovat ty nejlepší způsoby, jak k tvorbě vizuální obsahu této organizace přistupovat — jaký bude nejlepší komunikační styl nebo třeba jaké informace ve videích komunikovat
-
vypočítávat, kolik by konkrétní kroky mohly přinést sledujících
-
přemýšlet, jaká bude nejvhodnější propagace vytvořených videí
Naznali jsme, že jedním z vhodných způsobů, jak tvořit videa, bude recyklace obsahu z hlavních kamer. Je velice efektivní, a to díky našemu přehledu na TikToku, který neustále rozšiřujeme a poté využíváme. Díky tomu jsme schopni taková videa napasovat do TikTok stylu. To v praxi znamená, že je uvádíme do vtipných kontextů, napojujeme obraz na aktuální trendy zvuky a také experimentujeme s formáty.
Ukázka videí
@oktagon.mma Leo Brichta po vyhraném zápase. ✊Vychutnat u WOWka a neřešit! 🥳😀 ##oktagonmma ##oktagon28 ##pozapasovka
♬ původní zvuk - OKTAGON MMA
@oktagon.mma Uvolněná nálada před dnešním zápasem 🥳. Vyhraje dnes Gábor? ✊😂 ##oktagonmma ##oktagon27 ##oktagontrendy
♬ Супер мега 228 звук - forward
@oktagon.mma Co říkáš na první OKTAGON KRUH na domácí scéně? ✊🏆 Dej nám vědět do komentářů 😎. Dnešní turnaj už v 17:15🔥##oktagonmma ##oktagon23 ##cesko ##slovensko
♬ Remember the Name (feat. Styles of Beyond) - Fort Minor
A abychom tvorbu také odlehčili, sdílíme i videa s tanečky cage girls (jedná se o dívky, které nosí čísla jednotlivých kol v kleci) a i samotných zápasníků. Díky tomu profil Oktagon MMA má potenciál zaujmout i ryze TikTokové fanoušky — tedy i ty, kteří MMA nesledují.
Díky těmto formám videí pak zapojujeme sledující do diskuze, bavíme a edukujeme o dění ze světa MMA — ať už obecném nebo v rámci organizace Oktagon MMA.
V prvním měsíci naší spolupráce jsme vydali přes 35 videí, potřebovali jsme totiž maximalizovat potenciál a dostat profil do chodu. Jakmile jsme získávali první tisíce nových sledujících rychlým tempem, věděli jsme, že tohoto stylu bychom se měli držet a pokračovat v něm.
V rámci tohoto jediného měsíce se nám podařilo získat:
- 17 000 nových sledujících
- 107 336 lajků
- 979 sdílení
- 2 600 komentářů
- 1 390 439 zhlédnutí
Od samotného začátku spolupráce jsme pak získali přes 44 000 nových sledujících (k 4.10.2021).
Neznamená to však, že „usínáme na vavřínech“. Stále testujeme, co u sledujících funguje a co naopak nikoliv, a na základě toho se rozhodujeme o svých dalších krocích.
WELOVEFUN X OKTAGON
Spolumajitel OKTAGON MMA Palo Neruda a moderátor Oliver Sálus hovoří o vývoji spolupráce s naší organizací a o vzájemné spokojenosti.