Využití platformy „pro děti“ k nadačním účelům ve spolupráci s TikTok centrálou aneb boříme mýty.
Naše práce je zároveň naším koníčkem a do každého projektu dáváme kus sebe. O to šťastnější jsme byli, když nás kontaktoval Safari Park Dvůr Králové, jež je věhlasnou zoologickou zahradou, která byla založena již v roce 1946 a zaměřuje se především na africká zvířata. Je třetí nejnavštěvovanější zoologickou zahradou v České republice.
Kampaň, která nemá obdoby
Po komunikaci s klientem jsme však zjistili, že se zde nebude jednat o kampaň standardního formátu. Měli jsme tu čest začít pracovat na něčem mnohem větším — plnohodnotné nadační kampani. Znamenalo to pro nás obrovskou výzvu, těch se však naštěstí nikdy nezalekneme. Právě naopak — aktivně je vyhledáváme.
Navíc jsme všichni milovníci zvířat a v této spolupráci jsme viděli velký smysl. Měli jsme totiž v prostředí TikToku možnost konat dobro, a tak i pomoci bořit mýty, že sociální sítě jsou pouze nástrojem pro zabíjení dlouhých chvil.
Videa spadající pod tuto nadační kampaň jsme označovali hashtagem #pozvizvire a zapojilo se do ní 19 členů naší organizace. Prioritou zde pro nás byla maximální možná kvalita videí a přidaná hodnota. Tvorbu bylo také potřeba detailně zorganizovat, protože jsme kampaň realizovali na základě řetězové výzvy. Každý influencer měl pak zveřejnit video v přesně daný čas a jeho případné zanedbání by mělo dopad na všechny.
Vše však vyšlo podle plánu, a to nejen díky našim organizačním schopnostem, ale také komplexní odborné konzultaci ze strany zoologické zahrady. Po našem příjezdu jsme si totiž dali schůzku se zoologem, který nám předal základní informace o zvířatech, které jsme posléze využili ve videích.
Byli jsme vůbec první, kdo na českém TikToku realizoval nadační kampaň. Navíc v takovém rozsahu, který zde neměl obdoby.
Polská TikTok centrála v rámci kampaně poskytla svůj prostor pro inzerci. Konkrétně banner na záložce „Objevuj“ a „Branded hashtag“.
Ukázka videí
@welovefun A jaké je tvé oblíbené zvíře? 😻 Klikni na hashtag 👉🏻 ##pozvizvire 👈🏻 a zapoj se s námi do výzvy. ##welovefuncz ##nadacnikampan
♬ původní zvuk - WELOVEFUN
@johny.mkv A jaké je tvé oblíbené zvíře? Klikni na hashtag 👉🏻 ##pozvizvire 👈🏻 a zapoj se s námi do výzvy ##welovefuncz##nadacnikampan##johnymkv
♬ good 4 u - Olivia Rodrigo
@gabr1ella98 A jaké je tvé oblíbené zvíře? Klikni na hashtag 👉🏻 ##pozvizvire 👈🏻 a zapoj se s námi do výzvy. ##welovefuncz ##nadacnikampan
♬ Hakuna Matata - Billy Eichner & Seth Rogen & JD McCrary & Donald Glover
A výsledky?
Safari Park byl nadšený z neskutečného množství ohlasů, komentářů a zpětné vazby obecně směrem k řetězové výzvě obecně. Videa se začala šířit raketovou rychlostí po celém českém TikToku již několik hodin po jejich zveřejnění.
Jsme velice vděční za pomoc týmu Influencerů z WELOVEFUN. Zásah publika a rozšíření povědomí o možnosti pozvat zvíře na jídlo je neuvěřitelný. Z celého procesu natáčení a návštěvy jsme si vzali i my, starší jedinci mnoho inspirace. Děkujeme!
– Zuzana Boučková (Mluvčí ZOO Dvůr Králové)
Statistiky kampaně:
-
600 000 lajků
-
1 500 sdílení
-
8 000 komentářů
-
5 100 000 celkových zhlédnutí videí pod hashtagem #pozvizvire
Se spoluprací takového typu jsme se potýkali vůbec poprvé a jsme vděční, že jsme takovou možnost dostali. Nejenže jsme totiž měli možnost dát průchod naší fantazii, ale také pomoct zlepšovat kvalitu života zvířat, mezi kterými je i spousta ohrožených druhů.
Behind The Scenes
Celý průběh natáčení v ZOO jsme natáčeli, abychom vám přiblížili celkovou atmosférou akce.