TikTok má za sebou pět let úspěšného fungování a jeho popularita neustále exponenciálně roste. V současné době se jedná o jednu z nejstahovanějších aplikací vůbec. Ze začátku se jednalo spíše o doménu mladších generací, dnes ji však začínají vyvažovat i starší věkové kategorie.
Tomu se samozřejmě začíná uzpůsobovat i forma publikovaného obsahu, nicméně dokážeme s jistotou říci, že hudba v něm bude figurovat dlouhodobě. Ty nejúspěšnější příspěvky splňují několik důležitých kritérií, mezi které hudba neodmyslitelně patří. To si dobře uvědomuje třetí největší hudební vydavatelství na světě — Warner Music Group. Česká odnož této společnosti nás totiž na konci roku 2020 kontaktovala.
WMG a jeho světový vliv
Toto americké vydavatelství bylo oficiálně založeno v roce 1958 a pod jeho správou jsou stovky světově proslulých interpretů. Mezi ně patří například Red Hot Chili Peppers, Metallica či Jay-Z. WMG zaměstnává okolo 5 000 lidí v 50 zemích světa a vlastní práva na více než milion songů, které byly sepsány více než 65 000 umělci.
V dnešní době řeší svůj marketing zeširoka a v rámci něj oslovuje na pravidelné bázi desetitisíce posluchačů interpretů, kteří mají s tímto vydavatelstvím smlouvu.
V prosinci 2020 navíc podepsalo smlouvu o partnerství s TikTokem, která spočívá v tom, že je uživatelům umožněno používat do svých videí hudbu vydanou právě prostřednictvím WMG.
A aby se rozšiřování povědomí o hudbě těchto interpretů na TikToku ještě více rozšiřovalo, v tu stejnou dobu jsme si s českou odnoží Warner Music Group plácli na spolupráci. Cílem bylo šířit tuto hudbu prostřednictvím přímých příspěvků.
Jak probíhá naše spolupráce?
Klient měl jasnou vizi. Do konce roku 2020 chtěl dosáhnout 20 000 nových sledujících.
Zisk určitého počtu nových sledujících bývá obecně častým cílem nehledě na obor a konkrétní zaměření. Po vzájemných konzultacích jsme však naznali, že tato spolupráce by měla probíhat trošku jinak — je u ní totiž velice důležité, s jakými influencery se spojíme. Není totiž možné kontaktovat kohokoliv, ale výhradně ty, kteří hudbu milují a dokážou ji tedy dobře propagovat.
Nejdříve jsme tedy spustili kampaně s vytipovanými influencery a testovali jejich efektivitu. Poté jsme spolupráci rozjeli jen s těmi, kteří jsou dostatečně přesvědčiví, zábavní a zároveň z nich srší láska k hudbě.
Díky tomu jsme za první měsíc spolupráce byli schopni získat:
-
15 000 nových sledujících
-
61 388 lajků
-
231 sdílení
-
4 065 komentářů
-
436 542 zhlédnutí
Na tato čísla jsme se dostali díky tvoření rozličného obsahu, nicméně naprosto klíčové byly dvě kampaně:
Do první z nich jsme zakomponovali píseň Take You Dancing od Jasona Derulo. Je velice populární a celosvětově úspěšná — a pokud jste pravidelným uživatelem TikToku, dost možná jste na ni v nějakém videu již narazili.
Zapojili jsme do ní čtyři WELOVEFUN tvůrce, kteří zveřejnili svá propagační videa na svých profilech a jedno společné jsme sdíleli na profilu WMG. Celá kampaň je zvěčněna na TikToku pod hashtagem #takeyoucz. Aktuálně má unikátní hashtag přes 630 000 zhlédnutí. Nejúspěšnější video získalo 100 000 lajků.
VIDEA Z KAMPANĚ
@warnermusiccz Jakou píseň chceš přeložit příště?🔥 Charli XCX - Break The Rules #warnermusiccz #charlixcx ♬ Break the Rules - Charli XCX
@warnermusiccz Jaká je vaše oblíbená píseň od @dualipaofficial ?🔥 / na její píseň Love Again dnes zatancovaly holky z @welovefun ❤️ #loveagaincz #welovefuncz #ad ♬ Love Again - Dua Lipa